Feedbackformulier beeldend
onderwijs
opdrachtomschrijving:
naam maker:
naam
feedbackgever:
Geef hieronder
feedback op zowel de product- als procescomponenten. Beoordeel alle componenten
(1 = lage waardering, 5 = hoge waardering).
component
|
beschrijving
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
betekenis
|
Welke
betekenis lees jij af aan het beeld? Komt die betekenis overeen met het
onderwerp uit de opdracht? Vind je de manier waarop het onderwerp is verbeeld
boeiend, verrassend?
Je
vertelde aan het begin dat je het wou maken voor een eindbal. Hierdoor bekeek
ik of je jouw idee ook werkelijk had gemaakt. Dit was zo.
|
|
|
|
|
x
|
vorm
|
Zijn
de beeldaspecten, zoals beschreven in de opdracht, toegepast?
Waar in het werk is dat goed te zien?
Ja, je had
uitgelegd over de lijnen en waarom die belangrijk zijn in het maken van deze
opdracht. Daarnaast vertelde je dat je ook mysterie in je beeld wilde
verwerken. Je vertelde ook hoe heel goed hoe je dat ging doen en waar je
tegen aan kwam.
|
|
|
|
|
x
|
materie
|
Is
er gewerkt met het materiaal dat in de opdracht is beschreven?
Ja,
pastelkrijt. Er was maar 1 materiaal dat je kon gebruiken daarom kon je
misschien nog wat dieper ingaan op dat ene materiaal. Waarom werd dit in de
Middeleeuwen gebruikt om een affiche te maken?
|
|
|
|
x
|
|
beschouwing
|
Kun
je zien welke beelden gebruikt zijn ter inspiratie? Waar in het beeld of in
het proces zie je dat?
Ik zie
allebei de doelen die je wou bereiken hierin terug. Je wou een bal maar ook
mysterie. Je hebt deze twee woorden gebruikt maar ook de kleuren gebruikt die
bij een bal en mysterie horen. Je had namelijk zachte kleuren gebruikt en je
had veel diepte getekend.
|
|
|
|
|
x
|
werkwijze
|
Beschrijf
hoe het materiaal en de techniek is toegepast (bijvoorbeeld: secuur, met
flair, grof, slordig, verfijnd, met veel variatie enz.) Geef ook aan waar je
dat in het beeld goed terugziet.
Je ziet
dat er verfijnd met het materiaal is omgegaan. Je ziet dat je de tijd hebt
genomen wat belangrijk is. Daarnaast zie ik ook de diepte en je doelen (zie
hierboven) terug in je kunstwerk. Misschien kon je nog meer dieper in gaan op
de manier dat je met het pastelkrijt om ging. Wat kan je naast diepte nog
meer geven door middel van pastelkrijt? Waarom word juist dit materiaal
gebruikt en niet kleurpotloden?
|
|
|
|
x
|
|
onderzoek
|
Als
je naar het product en het proces kijkt, wat vind je dan van de keuzes die
gemaakt zijn? Welke keuzes vind je boeiend of verrassend? Welke keuzes vind
je alledaags? Leg ook uit waarom.
Ik vind
het heel mooi dat ze zachte kleuren heeft gebruikt waardoor je ook
aangetrokken word door het kunstwerk. Dat is heel belangrijk omdat deze
affiche gemaakt is als reclame voor een bal. Je doel is daarmee bereikt. Het
kunstwerk is zeker alledaags omdat je het kan koppelen aan Italiƫ. Daar is
jaarlijks een feest voor zowel arme als rijke, zij lopen dan op straat met
allemaal maskers. Gemaskerd bal, vind ik daar bij horen.
|
|
|
|
|
x
|
|
eindoordeel:
|
tips en
tops
|
Geef
tips en tops en beargumenteer ze vanuit bovenstaande beschrijvingen.
Tips:
Probeer de
volgende keer dieper op het materiaal in te gaan. Kijk bijvoorbeeld iets meer
naar de geschiedenis ervan en vraag jezelf af: waarom gebruiken wij dit?
Waarom moeten wij pastelkrijt gebruiken en geen potloden?
Tops:
Je hebt je
goed aan de doelen gehouden. Je bent niet halverwege iets anders gaan doen
waardoor je veel beter het proces kan zien. Je hebt de juiste kleuren
gebruikt dat past bij een bal. Daarnaast heb je een goeie techniek gebruikt
waardoor ook mysterie aanbod komt.
|
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten