Kennismaken met juf Maroesja

Hoi iedereen,

Mijn naam is Maroesja Kool en vanaf het jaar 2014 zit ik op de Pabo in Amersfoort. Ik zal hierop van alles plaatsen wat voor mede leerlingen en/of leerkrachten interessant is. Natuurlijk hoef je niet een Pabo student of leerkracht te zijn om hier rond te kunnen neuzen. Ik zal lee en over elke stage dag wat vertellen. Wie weet doe jij later ook de pabo ;)

30 okt 2014

Feestmasker

Narren, dwazen en halve zolen - zacht masker

Maak een eigen beeldend product en leg het proces tegelijkertijd vast middels foto's. De opdracht luidt: Maak van textiel een masker en laat, door gebruik te maken van diverse bewerkingstechnieken, zien dat het om een dwaas personage gaat.

Hieronder is mijn proces in afbeeldingen weergegeven:


Hierboven zie je hoe ik de vorm van mijn hoofd heb gemaakt. Eerst heb ik een prop gemaakt van oude kranten en daarna heb ik die met tape vastgeplakt aan een wit karton. Tenslotte heb ik papiermache erboven op gedaan zodat ik naar de volgende stap kon gaan.

    


Nadat ik de basisvorm had voor mijn masker ging ik mijn masker drie dimensionaal maken door menselijke aspecten te vergroten. Bij de neus deed ik meer kranten op dan bij de wangen. Ook zie je dat ik kop het hoofd de nadruk wou leggen, het haar is daar.





Hieronder is mijn masker die af is :). Nadat ik alle menselijke aspecten had vergroot heb ik er gekleurd papier op geplakt om het mooier te maken. Je ziet dat ik er niet vaak mee heb gewerkt omdat de menselijke aspecten niet heel vergroot zijn. Voor de volgende keer moet ik dus nog meer nadruk hierop leggen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten